kalendarz triathlon

odnowa biologoczna

Zapobieganie i leczenie kontuzji oraz wpływ diety na naszą dyspozycję.

odnowa biologoczna

Postprzez jankes99 » 08-06-2010, 20:54

Siema mam pytanie powiedzcie mi jakie techniki odnowy biologicznej stosujecie :?: czy uznajecie cos takiego jak odnowa biologiczna np. po treningu lub po zawodach i ciężkim wysiłku fizycznym:?: :?:
poruszyłem ten temat bo ktoś musiał zacząć hehe i ciekawi mnie to z uwagi na mój przyszły zawód :-P oraz jak do tego podchodzicie;]
jankes99
 
Posty: 76
Dołączył(a): 06-06-2010, 08:45
Lokalizacja: wlkp.

Postprzez foka » 08-06-2010, 21:24

To jest bardzo ciekawy temat jankes. Mam wrażenie, że w Polsce odnowa leży. Popularna jest sauna (ty mi musisz powiedzieć czy to wogóle cos daje).

Regeneracja jest kluczem do postępów. Każdy się chyba zgodzi. W przypadku amatora można nic nie robić bo czas między treningami jest długi. Ale co jeżeli chcemy zrobić kilka treningów w ciągu dnia? Mów mi jankes czego cię tam uczą :-D

Ja na obolałe nogi stosuję kompresję CEP. Wczoraj biegałem 5x1km po 3:25 start 4:00 i łydki dostały mocno. Dzisiaj już nic nie czuje a profilaktycznie jeszcze w cepikach siedzę ;P
Były admin i moderator tego forum (do 01.2016).
Paweł Bondaruk - Foka na mirofonie
Kalendarz triathlonowy 2018
Instagram,
Avatar użytkownika
foka
Admin
 
Posty: 3775
Dołączył(a): 02-06-2010, 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez jankes99 » 09-06-2010, 13:22

No to więc tak odnowę biologiczną powinno stosować się głównie u młodych zawodników gdyż ma to duże znaczenie , wpływa na rozwój i prawidłową adaptację po wysiłku.
Foka teraz coś o saunie stosowana jest dla szybszej restytucji po dużych wysiłkach fizycznych. Prawidłowo stosowana sauna powinna stanowić doskonały środek w restytucji powysiłkowej .Nierozsądne stosowanie sauny może nie tylko doprowadzić do zmniejszenia wydolności i pogorszenia wyników sportowych ale również negatywny wpływ na stan zdrowia u sportowców. Pewna grupa zawodników ciężarowcy , pięściarze , judocy korzysta z sauny po to , aby szybko doprowadzić do obniżenia masy ciała w trakcie tz. zbijania wagi a także w czasie aklimatyzacji organizmu do wykonywania wysiłku w podwyższonej temp. otoczenia. Czas przegrzewania w saunie powinien być krótki i muszą tego przestrzegać konsekwencją długotrwałego przebywania w saunie może być nadmierne odwodnienie a co z kolei może negatywnie wpływać na wydolność i powodować wystąpienie poważnych powikłań należy również sportowcom zwracać uwagę na konieczność bieżącego uzupełniania płynów które utracili w wyniku pocenia się.
Saune można stosować 1ze stopniowym wydłużaniem czasu pobytu lub czasami 2 razy w tyg (optymalnie zamiast popołudnioewgo treningu).Uprawiający sport wyczynowo nie powinni stosować sauny na 2-4dni przed ważnymi zawodami ponieważ odwodnienie powstałe w wyniku intensywnego pocenia może wpłynąć negatywnie na zdolności wysiłkowe nawet przez 24-36godzin po zabiegu.Podczas zabiegu zwiazane jest z utratą wody z org. co powoduje zmniejszenie objętości osocza a za tym idzie zmniejszenie objętości wyrzutowej serca i przyspieszenie jego akcji . Pogarszają się możliwości termoregulacyjne a także zwieksza sie ryzyko wyczerpania i udaru cieplnego w trakcie kolejnych treningów. :!:
odważni żyją krótko, inni wcale
jankes99
 
Posty: 76
Dołączył(a): 06-06-2010, 08:45
Lokalizacja: wlkp.

Postprzez jankes99 » 10-06-2010, 19:35

mogę jeszcze dodać że u lekkoatletów po odwodnieniu w saunie ubytek masy ciała 3,4% przy przeprowadzonym badaniu siła mięśni kończyn dolnych spadła i 7,8% i tempo generowania siły kończyn dolnych o 16% także ostrożnie ;-)

Jednym ze sposobów który można wykonać w domu jest tz. kąpiel solankowa która bardzo dobrze wpływa na naskórek oraz polepsza krążenie krwi i zmniejsza zakwaszenie w tkance mięśniowej .Wpływa na normalizację ciśnienia krwi zwiększa nieswoistą odporność organizmu i działa na niego hartująco:D
odważni żyją krótko, inni wcale
jankes99
 
Posty: 76
Dołączył(a): 06-06-2010, 08:45
Lokalizacja: wlkp.

Postprzez emilpe » 10-06-2010, 19:47

Mógłbyś dać linka gdzie można kupić taką sól dobrą?
Avatar użytkownika
emilpe
 
Posty: 720
Dołączył(a): 04-06-2010, 21:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez jankes99 » 11-06-2010, 11:54

Do takiej kąpieli stosuje się każdy rodzaj soli kuchennej lub spożywczej najlepiej z dodatkiem mikroelementów np. sól bocheńska lecznicza sól iwonicka lub sól kamienna kłodawska lecznicza.
odważni żyją krótko, inni wcale
jankes99
 
Posty: 76
Dołączył(a): 06-06-2010, 08:45
Lokalizacja: wlkp.

Postprzez Pyra » 05-07-2010, 19:36

odnowę biologiczną powinno stosować się głównie u młodych zawodników

Zmartwiłeś mnie, jankes99! Ale mimo to opiszę swoje doświadczenia z odnową biologiczną [OB]. (mam nadzieję, że nie każecie mi przenieść sie do działu geriatrycznego! :mrgreen: )
Stosuję OB często, choć czasem niechętnie - zwłasza teraz, w upały - OB zwiazana z wysoką temperaturą [jestem właśnie po solance 25'/40oC a za oknem 31 oC w cieniu].
1. Solanka+hydromasaż 150l wody+3kg soli kłodawskiej kamiennej a 90gr/kg +1kg soli lecz. bocheńskiej a 7 zł/kg; T=40oC, t=25min; po kapieli opatulic się w płaszcz kapielowy, reczniki rozłożyc w łóżku i pod kołderkę, lasować się we własnym pocie jeszcze z godzinkę!
2. Sauna na podczerwień - mała budka ustawiona w pokoju [zajmuje 120x110cm podłogi] - można stosować codziennie, wygodniejsza w użyciu od trad. sauny.
3. The Stick - kijek do masażu - wystarczy 2x dziennie po kilka minut.
4. CEP - kompresja - stosuje od 4 tygodni do treningów i po - rewelacja www.runcentre.pl
5. Hornet Juice - stosuję od 4 tygodni - rewelacja www.hornetpower.pl
6. Trenuję zawsze na czczo i stosuję sposób odżywiania optymalnego [low carb=dieta dra Jana Kwaśniewskego www.dobradieta.pl - juz 11 lat!, w systemie fast-5 www.fast-5.com]
7. Sen - najważniejszy środek OB - u dziadków z tym najgorzej!
Paweł Ziemkowski; 3k-11:24(2011); 5k-19:45(2010); 10k-39:51(2010); 15k-62:56(2011); 21,1k-1:28:54(2011); 42,2k-3:13:40(2010); HIM-6:25:16 (Susz 2011)
http://www.dietdoctor.com/lchf
Volenti non fit iniuria
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Pyra » 05-07-2010, 20:30

emilpe napisał(a):Mógłbyś dać linka gdzie można kupić taką sól dobrą?

http://www.doz.pl/apteka/p6320-Sol_boch ... omowa_1_kg
Miłej kąpieli :mrgreen:
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez foka » 05-07-2010, 20:32

No Pyra, z takim wachlarzem technik regeneracyjnych to nie ma szans na przetrenowanie...
Były admin i moderator tego forum (do 01.2016).
Paweł Bondaruk - Foka na mirofonie
Kalendarz triathlonowy 2018
Instagram,
Avatar użytkownika
foka
Admin
 
Posty: 3775
Dołączył(a): 02-06-2010, 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Eddie » 05-07-2010, 20:36

No zawstydziłeś niejednego profesjonalistę pewnie :) Ja tam ograniczam się do CEP'ów, diety i najważniejszego czyli snu. 7-8 godzin snu to podstawa. Fajnie jakby jeszcze można było po treningu w ciągu dnia strzelić kimacza jak na studiach ale niestety praca zatruwa mi życie i przeszkadza w treningach :lol:
Chociaż po długich wybieganiach 2500-3000 na basenie też relaksuje i odpręża.
Avatar użytkownika
Eddie
 
Posty: 1378
Dołączył(a): 08-06-2010, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Pyra » 05-07-2010, 20:43

foka napisał(a):No Pyra, z takim wachlarzem technik regeneracyjnych to nie ma szans na przetrenowanie...

Faktycznie - ostatnio "aż mnie roznosi" - zacząłem już czasem trenować 2 razy dziennie, co od 10 lat mi się chyba nie zdarzyło [sobota rower 76km/avs27kmph; niedz. rower 82km/avs28kmph; poniedz. siła biegowa-podbiegi 5x250m+basen2500m/połowa kraulem+wieczorem solanka z hydromasażem i czuję się jak młody bóg! :-D
Jutro - mocny trening biegowy - danielsowski fartlek z przewagą tempa progowego, w tej chwili u mnie to 4:10/km
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Eddie » 05-07-2010, 20:51

Czuję się taki stary i zramolały jak czytam Twoje treningi :)) Daleko mi jeszcze do tego :(
Avatar użytkownika
Eddie
 
Posty: 1378
Dołączył(a): 08-06-2010, 21:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Pyra » 05-07-2010, 20:54

Eddie napisał(a):Czuję się taki stary i zramolały jak czytam Twoje treningi :)) Daleko mi jeszcze do tego :(

Chyba trzeba by sie było pożegnać z kilkoma kilogamami kochanego ciałka na początek :-P
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez jankes99 » 05-07-2010, 21:01

Pyra, widzę że podchodzisz do OB jak profesjonalista:D i bardzo dobrze trzeba dbac o ciało :P w miarę możliwości a po kąpieli solankowej znakomitym uzupełnieniem jest masaż po wysiłkowy który rozluźnia mięśnie i odprowadza toksynyktóre powstały w wyniku wysiłku fizycznego:D
odważni żyją krótko, inni wcale
jankes99
 
Posty: 76
Dołączył(a): 06-06-2010, 08:45
Lokalizacja: wlkp.

Postprzez Pyra » 05-07-2010, 21:08

jankes99 napisał(a):Pyra, widzę że podchodzisz do OB jak profesjonalista:D i bardzo dobrze trzeba dbac o ciało :P w miarę możliwości a po kąpieli solankowej znakomitym uzupełnieniem jest masaż po wysiłkowy który rozluźnia mięśnie i odprowadza toksynyktóre powstały w wyniku wysiłku fizycznego:D

Masaż po solance to niestety - chyba tylko kijkiem [The Stick], bo żona nie kwapi się roli masażystki, a na zewnatrz, do gabinetu masażu, to juz po solanko-hydromasażu i lasowaniu we własnym pocie to juz nie chce mi sie z chaty wyłazić.
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Następna strona

Powrót do Zdrowie i odżywianie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości