kalendarz triathlon

LCHF [MAŁO WĘGLI-DUŻO TŁUSZCZU]

Zapobieganie i leczenie kontuzji oraz wpływ diety na naszą dyspozycję.

Postprzez Piotras » 03-07-2011, 11:44

dużo racji w tym co mówicie, ważę obecnie 76-77 i czuję się doskonale. W sumie to nie zależy mi aż tak na zbiciu jeszcze x kilogramów, raczej chcę zmienić body composition - obniżyć body fat generalnie.
obecne BMI=23,7 czyli jest ok. Jednym słowem nie ma co przesadzać tylko ćwiczyć i pilnować zdrowej zbilansowanej diety. może odrobinę sterować w kierunku LowCarb.
5k-20:59 (2011), 10k-47:27 (2008), 15k-1:07:09 (2011), 21,1k-1:41:09 (2011), 42,2k-3:47:43(2011)
Olimpijka-2:40:15(2011) IM70.3-6:17:24(2011)
Avatar użytkownika
Piotras
 
Posty: 430
Dołączył(a): 28-01-2011, 11:21
Lokalizacja: Toruń/Olsztyn

Postprzez Pyra » 03-07-2011, 14:21

Piotras, nie ma "odrobinę low-carb".

Trzeba sie zdecydowac - albo low-carb --albo low-fat, czyli wybrać podstawowe źródło energii [albo tłuszcze - albo węgle].

Mieszanie w większych ilosciach tłuszczów i węgli PROWADZI DO WIELU GROŹNYCH CHORÓB.

To juz lepiej pozostać przy weglowodanach i 50g tłuszczu dzienne.
Paweł Ziemkowski; 3k-11:24(2011); 5k-19:45(2010); 10k-39:51(2010); 15k-62:56(2011); 21,1k-1:28:54(2011); 42,2k-3:13:40(2010); HIM-6:25:16 (Susz 2011)
http://www.dietdoctor.com/lchf
Volenti non fit iniuria
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piotras » 03-07-2011, 15:43

Pyra, możesz polecić jakąś sensowną literaturę w temacie?
rozumiem choroby, ale powiedz, bo słyszałem coś takiego, w jaki sposób typ genetyczny danej osoby ma wpływ na wybór odpowiedniej diety low-carb czy low-fat.

czy to prawda, że jednym lepiej służy dieta wysokowęglowodanowa a drugim taka o wysokiej zawartości tłuszczów? i jak ewentualnie ustalić swój tym metaboliczny?

łasuchowi trudno zrezygnować ze słodyczy... jak bardzo konsekwentnym tu trzeba być i na jakie odstępstwa (ile i jak często/rzadko) można sobie pozwolić przechodząc na opcję LCHF?
5k-20:59 (2011), 10k-47:27 (2008), 15k-1:07:09 (2011), 21,1k-1:41:09 (2011), 42,2k-3:47:43(2011)
Olimpijka-2:40:15(2011) IM70.3-6:17:24(2011)
Avatar użytkownika
Piotras
 
Posty: 430
Dołączył(a): 28-01-2011, 11:21
Lokalizacja: Toruń/Olsztyn

Postprzez Pyra » 03-07-2011, 19:27

W Ksiażce Kucharskiej dra med. Jana Kwaśniewskiego najobszerniejszy rozdział to...Desery :!:

Nigdy nie jadłem tyle gorzkiej czekolady co obecnie - dzis np. zjadłem prawie pół tabliczki :-P [i piwko dziś też było 8-) ]

Przy LCHF zmienia się smak - nie ma takiego parcia na słodkie.

Oprócz tego [LCHF] stosuje system fast-5 [ www.fast-5.com ]. Polega on na jedzeniu BEZ OGRANICZEŃ ILOSCIOWYCH tylko w tzw. oknie żywieniowym [5 godzin, praktycznie 5-8 h]. U mnie to godziny ok. 10-17. Nie odczuwam prawie nigdy checi pojadania poza tym oknem, a jak czasem odczuwam, to cos skubne bez wyrzutow sumienia.

Poza pewnymi ograniczeniami jakosciowymi [nie jem w ogóle produktów zbozowych: chleba, mąki, kasz, makaronu, pizzy itp. {zamiast pizzy np. omlet z nadzieniem dowolnym, zamiast chleba- chleb biszkoptowy z siemieniem lnianym (Ω3)}, mleka słodkiego, napojów słodzonych typu cola] jem ILE DUSZA ZAPRAGNIE, bez odmawiania sobie.

NIGDY NIE CHODZE GŁODNY, a osiągniecie lub utrzymanie dowolnej wagi nie stanowi problemu [pół roku temu ważyłem 66kG, teraz 62kG; nie tyję, mimo że sie mniej ruszam]

http://www.dobradieta.pl
Paweł Ziemkowski; 3k-11:24(2011); 5k-19:45(2010); 10k-39:51(2010); 15k-62:56(2011); 21,1k-1:28:54(2011); 42,2k-3:13:40(2010); HIM-6:25:16 (Susz 2011)
http://www.dietdoctor.com/lchf
Volenti non fit iniuria
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piotras » 03-07-2011, 19:44

a domowników trudno przekonać do takiego żywienia, czy masz oddzielną kartę dań?
w sensie, że na przykład nie jesz makaronu czy ziemniaków tylko sam sos z mięsem i do tego warzywa?
5k-20:59 (2011), 10k-47:27 (2008), 15k-1:07:09 (2011), 21,1k-1:41:09 (2011), 42,2k-3:47:43(2011)
Olimpijka-2:40:15(2011) IM70.3-6:17:24(2011)
Avatar użytkownika
Piotras
 
Posty: 430
Dołączył(a): 28-01-2011, 11:21
Lokalizacja: Toruń/Olsztyn

Postprzez Pyra » 03-07-2011, 19:54

Jadam NORMALNE obiady. Dziś np. pieczeń wiep. z karkówki 200g, ziemniaki ~200g, sos pieczeniowy, mizeria ze smietana ~250g, lody własnej roboty [LCHF 8-) ], kawa ze smietanka 30%, czekolada gorzka 40g.

Jak widzisz, normalny obiad, tylko proporcje przesuniete - mniej wegli [ziemniaki+czekolada+ogórek+smietana razem ~60g wegli] i wiecej tluszczu [~150g].
Paweł Ziemkowski; 3k-11:24(2011); 5k-19:45(2010); 10k-39:51(2010); 15k-62:56(2011); 21,1k-1:28:54(2011); 42,2k-3:13:40(2010); HIM-6:25:16 (Susz 2011)
http://www.dietdoctor.com/lchf
Volenti non fit iniuria
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piotras » 03-07-2011, 19:58

kurcze, jakoś trudno to mi sobie wyobrazić, liczysz to jakoś, ważysz? choć po tylu latach to już masz to wypraktykowane zapewne...
ale Twoje wyniki mówią same za siebie (zarówno te biegowe jak i wagowe) :-)

no "natchłeś" mnie do głębokich przemyśleń nad moim menu... :mrgreen:
5k-20:59 (2011), 10k-47:27 (2008), 15k-1:07:09 (2011), 21,1k-1:41:09 (2011), 42,2k-3:47:43(2011)
Olimpijka-2:40:15(2011) IM70.3-6:17:24(2011)
Avatar użytkownika
Piotras
 
Posty: 430
Dołączył(a): 28-01-2011, 11:21
Lokalizacja: Toruń/Olsztyn

Postprzez Pyra » 03-07-2011, 20:02

Piotras, tylko niczego nie rób pochopnie w sprawie zmiany diety. Poczytaj, podumaj - i podejmij decyzję.

btw. sam Joe Friel jest low-carbowcem [paleo diet]

[ Dodano: 03-07-2011, 21:04 ]
po 11 latach faktycznie mam to wszystko w głowie - nie licze, nie waze, jem do woli. Czasem policze dzienna porcje dla kontroli, czy BialkaTluszczeWegle trzymaja proporcje

http://www.trackyourplaque.com/blog/
Ostatnio edytowano 03-07-2011, 20:20 przez Pyra, łącznie edytowano 1 raz
Paweł Ziemkowski; 3k-11:24(2011); 5k-19:45(2010); 10k-39:51(2010); 15k-62:56(2011); 21,1k-1:28:54(2011); 42,2k-3:13:40(2010); HIM-6:25:16 (Susz 2011)
http://www.dietdoctor.com/lchf
Volenti non fit iniuria
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piotras » 03-07-2011, 20:07

no właśnie PALEODIETA wszędzie o tym trąbią, łącznie z tymi sportowymi podcastami których słucham.
wiem, wiem. nic na siłę... to musi przede wszystkim grać razem z psychiką, żeby się nie zamęczyć...

ale nie może być tak źle, skoro wpylasz czekoladę, piwko też od czasu do czasu sobie zapodasz... taaaa... przemyśleć mi trzeba to zaiste ;-)
5k-20:59 (2011), 10k-47:27 (2008), 15k-1:07:09 (2011), 21,1k-1:41:09 (2011), 42,2k-3:47:43(2011)
Olimpijka-2:40:15(2011) IM70.3-6:17:24(2011)
Avatar użytkownika
Piotras
 
Posty: 430
Dołączył(a): 28-01-2011, 11:21
Lokalizacja: Toruń/Olsztyn

Postprzez elim » 04-07-2011, 01:19

W przypadku Pyry ma to sens, bo nie robi tego sa, tylko razem z towarzyszka malzonka sie tak odzywiaja, z tego co wyczytalem.

Gdybys natomiast sam musial byc na tej diecie, a pozostali domownicy nie, to sprawa sie bardzo komplikuje.
Triathlon Series Team
Avatar użytkownika
elim
 
Posty: 4477
Dołączył(a): 24-06-2010, 12:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Pyra » 04-07-2011, 08:08

elim napisał(a):W przypadku Pyry ma to sens, bo nie robi tego sa, tylko razem z towarzyszka malzonka sie tak odzywiaja, z tego co wyczytalem.

Gdybys natomiast sam musial byc na tej diecie, a pozostali domownicy nie, to sprawa sie bardzo komplikuje.


Tym większy sens, że to ja w domu jestem SZEFEM KUCHNI :-P 8-)

Żona umie ugotować jajka na twardo - i to tez nie zawsze jej sie uda :mrgreen:
Paweł Ziemkowski; 3k-11:24(2011); 5k-19:45(2010); 10k-39:51(2010); 15k-62:56(2011); 21,1k-1:28:54(2011); 42,2k-3:13:40(2010); HIM-6:25:16 (Susz 2011)
http://www.dietdoctor.com/lchf
Volenti non fit iniuria
Avatar użytkownika
Pyra
Moderator
 
Posty: 1133
Dołączył(a): 05-07-2010, 15:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Bartek » 04-07-2011, 08:31

ale wody na herbatechybanie przypali :lol: :mrgreen:
nindża nie może być mientka :D
5 km 28.40
Sprint Habdzin 1.35.10
Olimp 5150Warsaw 2.58.26
1/4 GIT Piaseczno 3.30.23 (ale po T2 1.50 :D)
Avatar użytkownika
Bartek
 
Posty: 1902
Dołączył(a): 05-04-2011, 13:14
Lokalizacja: warszawa/piaseczno

Postprzez yarr » 04-07-2011, 08:40

ogólnie jestem zaskoczony ze low carb sie sprawdza w sportach wytrzymałościowych

tylko uważajcie przechodząc na low carb
nie schodźcie od razu do poziomu 80g na dobę albo niżej bo skończy się hipoglikemią
a to niezbyt przyjemne

organizm musi się przestawić na używanie tłuszczu jako paliwa :)
Avatar użytkownika
yarr
 
Posty: 103
Dołączył(a): 31-05-2011, 11:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piotras » 04-07-2011, 09:02

długim treningiem o niskiej/średniej intensywności wyrabia się w organizmie nawyk korzystania z energii z przemian tłuszczu.
tłuszcz poza tym jest efektywniejszy energetycznie niż węgle... trudniejszy do uruchomienia ale efektywniejszy.
5k-20:59 (2011), 10k-47:27 (2008), 15k-1:07:09 (2011), 21,1k-1:41:09 (2011), 42,2k-3:47:43(2011)
Olimpijka-2:40:15(2011) IM70.3-6:17:24(2011)
Avatar użytkownika
Piotras
 
Posty: 430
Dołączył(a): 28-01-2011, 11:21
Lokalizacja: Toruń/Olsztyn

Postprzez elim » 04-07-2011, 09:11

Po 60 minutach go uruchamiasz juz w pelni niemalze.
Triathlon Series Team
Avatar użytkownika
elim
 
Posty: 4477
Dołączył(a): 24-06-2010, 12:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: polecamy

Postprzez xTri pro

Avatar użytkownika
xTRI.pl Pro
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zdrowie i odżywianie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości